SELAMAT DATANG DI BLOG WEB SITE KU

Sabtu, 06 Maret 2010

JESUS SAHAJA SYAHADAT, KENAPA CHRISTIANI TAK SYAHADAT?


Lazimnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir apa agama itu benar atau salah. Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam. Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian. Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu. 19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 ! 1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar??? Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN. Jika Islam Benar, apa buktinya? Jika Christian Benar, apa buktinya? Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna. Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza. Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun. Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ramai, tapi yg salah pun ramai sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN. Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.
=================================================================

Salah satu ajaran yg hilang itu ialah SYAHADAT.
Ramai sangat ummat christian tak mengamalkan SYAHADAT. Padahal ini diajarkan dalam alkitab yg ditangan mereka. Sy tak asal cakap sahaja, smua kena ada bukti, dan bukti terkuat ialah kitab.
Yohanes 17:3 Inilah hidup yang kekal itu, yaitu bahwa mereka mengenal Engkau, SATU-SATUNYA ALLAH YANG BENAR, dan mengenal YESUS KRISTUS YANG ENGKAU UTUS.

Ayat ni, yg sy bagi dalam huruf besar, coba diubah dalam bahasa arab:
LAA ILAAHA ILLALLAH - ISA RASULULLAH TIDAK ADA TUHAN SELAIN ALLAH - ISA UTUSAN ALLAH Apakah ayat ini bermakna Tuhan itu 3 tapi 1???
Tidak! Ayat ini bermakna SATU-SATUNYA TUHAN ITU CUMA ALLAH. Tak jauh beda dengan Syahadat Ummat Islam. LAA ILAAHA ILLALLAH - MUHAMMAD RASULULLAH TIDAK ADA TUHAN SELAIN ALLAH - MUHAMMAD UTUSAN ALLAH.
Mari sekejap kita tengok lagi ayat diatas: Yohanes 17:3 Inilah hidup yang kekal itu, yaitu bahwa mereka mengenal Engkau, SATU-SATUNYA ALLAH YANG BENAR, dan mengenal YESUS KRISTUS YANG ENGKAU UTUS.
Apakah ayat ini bermakna Jesus mengaku dirinya Tuhan??? Tidak! Jesus sendiri mengaku jika dia cuma UTUSAN ALLAH sahaja.
Tak jauh beza dengan para Nabi terdahulu
Nabi Ibrahim AS pun Utusan ALLAH Nabi Musa AS pun Utusan ALLAH Nabi Isa AS pun Utusan ALLAH Malaikat Gabriel, (Malaikat Jibril), pun Utusan ALLAH sahaja.
Saya tak asal bicara, semua ada buktinya:
Lukas 1:19 Jawab malaikat itu kepadanya: "Akulah Gabriel yang melayani Allah dan aku telah DIUTUS untuk berbicara dengan engkau dan untuk menyampaikan kabar baik ini kepadamu. Malaikat telah DIUTUS oleh ALLAH, apakah malaikat itu ALLAH? Tidak! Jesus telah DIUTUS oleh ALLAH, apakah Jesus itu ALLAH? Tidak! Tidak mungkin Aku mengutus Aku.
Dan Penyelamat pun bukan cuma Jesus sahaja, Nabi Musa pun Penyelamat, ini bukan saya yang cakap, tapi berdasar bukti.
Kisah 7:35 Musa ini, yang telah mereka tolak, dengan mengatakan: Siapakah yang mengangkat engkau menjadi pemimpin dan hakim? --MUSA INI JUGA TELAH DIUTUS OLEH ALLAH SEBAGAI PEMIMPIN DAN PENYELAMAT oleh malaikat, yang telah menampakkan diri kepadanya di semak duri itu.
Semua yg di utus oleh ALLAH, sudah pasti la bukan ALLAH. Dalam Qur'an pun, Nabi Isa menyuruh ummatnya menyembah ALLAH sahaja, bukan menyembah dirinya. Qs.3 Ali Imraan:51. Sesungguhnya Allah, Tuhanku dan Tuhanmu, karena itu sembahlah Dia.
Inilah jalan yang lurus".
Dan T E R B U K T I jika Nabi Isa pun sesungguhnya mengajarkan syahadat kepada ummatnya, tapi ajaran itu telah diubah oleh manusia dengan BAPTIS atas nama "Tuhan Bapa", "Tuhan Anak", & "Tuhan Roh Kudus." Jadi, ada baiknya ummat christiani bersyahadat: Tidak ada Tuhan Selain ALLAH Isa Rasulullah... ^_^
Dan juga ada baiknya jika ber-wudhu sebelum masok gereja... Membuka kasut & alas kaki sebelum masok gereja... Bersujud seperti Jesus sujud... Menghadap Kiblat seperti para Nabi terdahulu... Berdo'a hanya kepada ALLAH sahaja... bukan kepada Jesus... Bertahajud seperti Jesus bertahajud...
Dan ada baiknya pulak Gereja itu dirubah arahnya menghadap kiblat...
Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan :
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian.
2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.
3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....
4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar...

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama melalui mass media & segala cara. Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa AS, kerana Nabi Isa AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani. Hak kita untok membela saudara & akidah kita. Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri.
Saya cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.
Jika Syahadat itu salah... mana ayatnya...??? Sekali lagi... ISLAM TERBUKTI BENAR !!! Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri... ^_^

sumber :

http://www.facebook.com/pages/-ISLAM-TERBUKTI-BENAR-/298400792751?v=info

Tidak ada komentar:

Posting Komentar